Vanalar, herhangi bir proses tesisinin doğal ve hayati bir parçasıdır. Enstrümantasyonda kullanılan mütevazi emtia vanalarından en karmaşık kontrol vanasına kadar. Hepsi bir amaca hizmet ediyorlar, hepsi paraya mal oluyor ve hepsinin gelecekte bir zamanda değiştirilmesi gerekecek. Ne yazık ki, hepimizin bildiği gibi, beklenmedik arıza değiştirme için önemli bir neden olabilir. Bu yazıda, vana arızasının ilk 10 nedenini ve bazı azaltma stratejilerini inceleyeceğiz.
1. özellikleri
Yukarıda gördüğümüz gibi, kötü veriler veri sayfasındaki yetersiz bilgilerle ilgilidir. Veri eksikliği tam olarak adın ima ettiği şeydir: veri sayfasının bazı satırları boş bırakılmıştır ve uygulama için neyin en iyi olduğuna karar vermek tedarikçiye veya EPC şirketine bağlıdır. Şirketler bazen bir tesisteki özellik çeşitliliğini azaltmak için bu stratejiyi benimser. Şartnamede hem PEEK hem de Devlon koltuklar “yumuşak koltuk” olarak kabul edilirse, şirketin şimdi bu model için iki yerine sadece bir referans numarası var. Bu basitleştirmenin maliyeti başarısızlıkla ödenebilir veya ödenmeyebilir. Uygulamaların karmaşıklığına ve tedarikçilerin kalitesine bağlıdır.
2. Tedarikçi
Ne yazık ki, bir projenin tamamlanması gereken zamanlar vardır ve zaman kısıtlamaları kanıtlanmamış bir tedarikçiden bir vana satın alınmasını gerektirir. Bu ideal bir durumdan çok uzaktır, çünkü kağıt üzerinde iyi görünen ve sahada başarısız olan vana örneklerinin eksikliği yoktur. Her zaman düşük kalite söz konusu değildir. Bazen aynı özelliklere sahip vanalar, biraz farklı tasarımlar veya üretim yöntemleri nedeniyle aynı uygulamada çok farklı performansa sahiptir.
3. Muayene
İnceleme sürecindeki eksikliklere ilişkin vana arızası örneklerini bulmak zor değildir. Dokümantasyonu ve izlenebilirliği gözden geçirmek, tüm görsel ve boyutsal doğrulamaları yapmak ve basınç testlerinin prosedürler tarafından kolayca ezilebileceğine tanık olmak için gönderilen eğitimsiz bir profesyonel. Bir koltuk testini geçmek veya sızıntıları tespit etme olasılığını büyük ölçüde azaltan ölçüm tekniklerini kullanmak için sızdırmazlık yüzeylerine petrol jeli uygulayan tedarikçiler olmuştur. Saygın üreticilerle uğraşırken bile, yine de yanlış boyutlara veya malzemelere sahip vanaları onaylama olasılığı vardır.
Bir müfettişin eğitimi büyük miktarda para ve zaman gerektirir. Bu sadece sınıf eğitimi vermenin bir örneği değildir. İyi bir profesyonelin becerilerini doğru bir şekilde geliştirmek için birkaç tedarikçinin mentorluk ve eşlikli teftişleri olmalıdır.
Şekil 1 – Yaklaşık 45 milyon dolar değerinde bir jet motoru
bir kamyondan düştü. Yukarıda, olası neden, ucuz bir kayış.
4. Taşıma
Nakliye riskleri, su ve / veya katı parçacıklar ile darbe, düşme ve kontaminasyon ile ilişkilidir. Valfin sadece üreticiden depoya değil, aynı zamanda depodan nihai konuma taşınmasını içerir. Vanalar tercihen orijinal nakliye ambalajlarında taşınmalı ve araca uygun şekilde sabitlenmelidir. Olmadığı zaman, başarısızlık her zaman bir olasılıktır. Şekil 1, taşınırken bir kamyondan düşen bir jet motorunu göstermektedir. 7000 kg ağırlığında, 900 kg’lık bir kayışla 45 milyon dolarlık bir ekipmanı güvence altına almak hayal etmek zor. Ama olan buydu.
Sık karşılaşılan bir diğer sorun, birden fazla ürün gönderilirken yerden tasarruf etmek için valfin orijinal ambalajından çıkarılmasıyla ilgilidir. Bazen, koruyucu plastik kapaklar bile çıkarılır, bu da valf iç parçalarını açıkta ve kontaminasyona eğilimli bırakır. Nakliye riskleri aynı zamanda arma ve kaldırma işlemlerini de içerir. Yeterli prosedür için daima OEM (Orijinal Ekipman Üreticisi) kılavuzuna bakın. Son uyarı: Doğru vana nakli sadece malzeme kayıplarından kaçınmak değildir. Esas olarak bir güvenlik sorunu olmalıdır. Vanalar genellikle ölümcül kazaları provoke edecek kadar ağırdır ve küçük bir vana bile hareketli bir araçta emniyete alınmadığında mermi haline gelebilir.
5. Koruma
Koruma riskleri, nakliye ambalajlarından bazılarıyla, yani orijinal ambalajından vanaların çıkarılması, plastik kapakların çıkarılması ve güneşe maruz kalan yerlerde, genellikle zararlı atmosfere sahip depolama ile yakından ilgilidir. Açık deniz kurulumlarında veya deniz taşımacılığında uzun süreli depolama, yeterli koruma sağlamak için özel prosedürler gerektirebilir.
Şekil 2 – Büyük aktüatörlü vanalar için ek destek gerekebilir .
6. Kurulum
Doğru kurulum prosedürleri genellikle OEM kılavuzlarında oldukça iyi açıklanmıştır. Genellikle arma ve kaldırma talimatları, yerel temizlik ve borulara montaj ile başlar. Halka Tipi Eklem contaları için temizlik önemlidir. Bu tip metal-metal conta, sızdırmazlık sağlamak için pürüzsüz yüzey kaplamasına dayanır ve kurulumdan önce uygun temizlik yapılmazsa bu yüzeyler kolayca zarar görür.
Ayrıca, Şekil 2’de gösterilen gibi büyük aktüatörlü aktüatörlü vanalara da özel dikkat gösterilmelidir. Özellikle dikey veya eğik tesisatta boru titreşiminden kaynaklanan yorulma arızasını önlemek için özel braketler veya ek destek gerekebilir.
7. Devreye alma
Devreye alma, temizlik, yıkama, sızıntı ve performans testi gibi görevlerin doğru bir şekilde yürütülmesi için yoğun planlama gerektiren son derece uzmanlaşmış bir faaliyettir. Bir projenin başlangıçtan önceki son büyük adımıdır ve genellikle yönetimden çok fazla baskıya maruz kalır. Bu ortamda, bazı doğrulamaları atlamanın ve bazı görevleri acele etmenin cazibesi muazzamdır. Daraltılmış bir devreye alma işleminin bariz güvenlik sonuçlarını bir kenara bırakarak, bu fazdaki vanalar için yaygın bir arıza nedeni boruların içinde kalan döküntülerden kaynaklanır. Mümkün olduğunda, vanalar yalnızca büyük temizleme ve yıkama faaliyetleri gerçekleştirildikten sonra takılmalıdır. Mümkünse, bu aşamada en azından kontrol vanalarını borudan uzak tutun ve blok vanalarını açık konumda kilitleyin.
8. Kullanım
Bir vana önceki tüm adımlarda iyi bir şekilde ele alındıysa ve çalışma sırasında başarısız olursa, orijinal olarak planlanmayan bir şekilde veya vana modeli için uygun olmayan bir şekilde kullanıldığı neredeyse kesindir. Klasik bir örnek, bir küresel vana gibi blok vanaların kısma vanası olarak kullanılmasıdır.
Şekil 3, vana açık ve kapalı konum arasında yarı yolda bırakılarak üretilen bir vana gövdesindeki erozyon hasarının bir örneğini göstermektedir. Yeterli zaman verildiğinde, erozyon vücuttan “kazabilir” ve dış sızıntıya neden olabilir.
9. Saha bakımı
Valfi işe yaramaz hale getirmeden önce korozyon ve sızıntı gibi sorunların erken tespiti için düzenli aralıklarla denetim yapılması önerilir. Bazı valf tasarımları diğerlerine göre “unutulmaya” karşı daha dirençlidir, ancak uzun süre kullanılmadığında hiçbir mekanik ekipmanın düzgün çalışması beklenemez. Muayene sıklığı, valfi çevreleyen koşulların ciddiyetine bağlı olacaktır, ancak genellikle bir yıl civarında olmalıdır. Muayene sırasında gerçekleştirilen tipik faaliyetler, OS&Y (Dış Vida ve Yoke) içindeki temizleme ve yağlama valfi gövdeleri, bisiklet ve paketleme ayarı veya değiştirilmesidir. OEM kılavuzu daha fazla talimat için iyi bir kaynak olmalıdır.
10. Düşük kaliteli onarım
OEM parçalarına ve montaj yöntemlerine erişimi olmayan şirketler tarafından yenilenmiş vanalar genellikle orijinallerden daha hızlı arızalanır. Bir nedenden ötürü bir valfin yenilenmesi gerekiyorsa, iyi sonuçlar vermek için en eğilimli olan işlem, valfi OEM’e göndermektir. Bu mümkün değilse, bir sonraki en iyi şey, onarım yapmak için OEM tarafından eğitilmiş ve sertifikalandırılmış yetkili bir onarım tesisi aramaktır. Uygun vana yenilemesi, vana tasarımı, toleranslar, malzemeler ve montaj yöntemleri hakkında derin bilgi gerektirir. OEM parçaları kullanarak bile, bir muylu bilyeli valfe yumuşak bir koltuk takmak sadece yanlış montaj prosedürleri nedeniyle operasyonda çıkarılması kolaydır.